Side 1
Karakter ark og erhvervsbog er samlet hvis du logger ind på forumet og opretter din karakter dér. Her føres du trin-for-trin gennem oprettelsen af en karakter. Når den er oprettet kan du redigere den og tilføje egenskaber. Nogle ting kræver godkendelse fra spilmester. F.eks. kan du ikke benytte riter førend de er godkendte. Når karakteren er godkendt kan du aktivere den, og du vil få link direkte fra karakteroversigten til dit holds planlægningsforum. Det anbefales stadig at læse nedenstående.
Her er det nuværende reglsæt :Regler.
Først og fremmest, velkommen til.
Dernæst, er der nogle regler du bør gøre dig bekendt med.
Du behøver ikke gennemgå hele regelsættet førend du er klar til at tage en mere advanceret rolle, men disse kapitler bør du få styr på:
- Kamp, skade og show-fights
Opsummering: Ganske kort; det skal være sjovt at have en kamp, selv om man taber. Kampreglerne fortæller om markering, hvor man må ramme og generelt sikkert brug af våben og skjolde.
- Liv, død og ekstra helbred
Opsummering: Forklaringer om bl.a. hvad man får ud af at have rustning på, og hvad der sker når man dør.
- Hånden på hovedet
Opsummering: Hvad den ene hånd på hovedet betyder at man træder ud af spillet et øjeblik for at modtage eller få en forklaring på noget som rollen skal spille på, eller er i sjælegang, og at begge hænder betyder at man er usynlig men stadig i spillet.
Det er altid tilladt at gå off-game, atlså at træde ud af spillet, for en kort stund - såfremt det er for at få forklaret noget, men ikke for at undgå noget.
- Evner, evnepoint, baggrundshistorier og karaktérark
Opsummering: Hvis du ikke er klar til en advanceret rolle endnu har du altid mulighed for at benytte ét blank-/slagvåben. Din rolles holdninger til andre hold og racer kan du høre din holdleder om.
- Racer og hold
Opsummering: ALLE hører med på et hold, og er under en holdleder. Hvilke hold, racer og klasser der er tilgængelige afhænger af kampagnen.
- Krav til våben, skjolde og rustninger
Opsummering: Forklaringer om hvordan udstyr skal være konstrueret førend det må benyttes i spillet.
Nogle kampagner sættes i en tidsalder hvor visse ting ikke er opdaget/opfundet, eller nogle racer ikke kan spilles.
Det anbefales at man læser op på siden om den nuværrende kampagne før man beslutter sig for hvad man vil spille.