Brugernavn:
Password:
Husk password
Glemt dit Password?
Bliv medlem
af forummet

Kalender

Facebook

Instagram

YouTube

Køb & Salg

Regler

Historier
 Forum forside
 Thyrien
 Regler og karakterark
 Foreslag til nye regler og regelændringer.
 Nyt emne  Besvar emnet
 Printer venlig
Forfatter  Emne Næste emne  

Jens Jakobsen
Spilmester og kasserer

Denmark
1045 Poster

Skrevet  - 24/04/2012 :  10:09:10  Vis profil  Besvar med citat
Hvis du mener, at en regel ikke giver mening eller har en idé til nye regler, så er du velkommen til at skrive dem her.

Stefan Gregersen
Junior Member

Denmark
156 Poster

Skrevet  - 24/05/2017 :  22:48:17  Vis profil  Besvar med citat
Godkendelse til køb af egenskab: 2 våben
Ny egenskab: 2 våben af 2 typer (f.eks. Sværd / Daggert, men ikke Sværd / Sværd)
Gå til sidens top

Lau Ewertsen
Næstformand

Denmark
40 Poster

Skrevet  - 07/11/2017 :  19:17:25  Vis profil  Besvar med citat
Jeg har haft nogle forskellige ideer med når det kommer til skabelsen and ødelæggelsen samt nogle "nye" evner der kunne gives til vågen eller ikke magiske kriger klasser.
Mine ideer er følgende:

• Ligesom med skjold skade på økser, så vil det være muligt, med høj nok styrke niveau og et ubalanceret våben, hammer, økser, køller m.m. at simple hen ødelægge våben under i kamp, vis kam rammer det med den tunge ende af ens eget våben, der for slag kræften ville være.

• En rune i rune-smedning, der har en stigene modstand dygtig styrke med dens tre, eller flere, niveauer, mod kræfter som eller normalt ville ødelægge det som runen er blevet placeret på. Dette ville også mene magi, som rust og rådneskab, og på højeste niveau måske rede en våben eller rusting fra at ødelægges ved sjælegang, hvis det kan blive en special rune der bliver, som den eneste.

• En ny klasse kaldet Magi jægere, som er en kamp klasse der specialiserer sig i at bekæmpe magi udøver, magiske væsner og magiske objekter. Det ville have en række evner der kan læres, og mesters, nemmere af dem. Disse evner er fokuserede på at svække magi og samtidigt gøre Magi Jægeren alt fra resistent til "immune" over for magi, self vis det er en helene magi. Klasses er ikke, man kan holde til religioner, efter eget valg, men for ikke nogle støre bonus end en arbejds klasse. Denne klasse vil minde meget hvordan Gorgorèn, magi-slugeren, fungere.

Evnerne der ville komme med den nye klasse, som kan læres af alle der ikke er magiske væsner eller magi udøvere.
Evnerne er:
• Magiske krøbling
Denne evne ændre dens effekt fra dens styrke niveau, men som regel vil den tage 30%-90% af det magiske væsen liv og måske endda styrke, tvinge magi udøvere til at bruge laver stående magi og magiske objekters effekt vil blive svagere. Denne evne bliver kun aktiveret ske gennem fysiks kontakt, men våbnet som brugeren bruger vil som regel være nok. Effekten være i 10 min.
• Magi dræn
Denne evner er minder meget om den forrige, undtagen den er mester niveau og kræver at brugeren holder på hvad han/hun ønsker at dræne for magi. Mængden af magi der drænes ville blive omsat til livs point. Der udover kan denne evne tvinge næsten alt liv ud af magiske væsner, tvinge magi udøver ned på niveau 1 magi og magiske objekter mister deres effekt. Dette vare i 10 min og dem der under dens effect ville have den samme følelse som at være genoplivet efter sjælegang for 5 min.
• Magi søgene spyd
Meget simple evne der kan kun kastes en gang hvert 20 min. Den har foreskelige niveau hvor den gør forskelig mængde skade. Et niveau 1 spyd ville gøre samme skade som en pil og ramme dem, selv hvis de bruger usynlighed. Spydet kan bruges i en radius af 10 meter af kasteren. Det skal dog siges at spydet går efter det nærmeste magiske væsen eller magi udøver til kasteren, ven eller fjende.
• Magi resistens
Denne passive evne er meget simple og følge et simpelt system. Ved niveau 1 kan brugeren ikke rammes af magi på niveau 1, selvom den ville være positiv for dem. De kan do stadig rammes ad magi på stærkere niveau, så alt over niveau 1. Når den er fyldt helt ud, kan ikke engang magi på stormester niveau ramme dem. Dog alle miljø magi der ikke skader dem vil altid have deres fulde effekt, uanset deres resistent niveau. På de højere, flammehav ville ikke skade dem, men jordskælv og rodnæt vil have den fulde ønskede effekt på dem.
Gå til sidens top

Jens Jakobsen
Spilmester og kasserer

Denmark
1045 Poster

Skrevet  - 13/01/2018 :  22:19:38  Vis profil  Besvar med citat
• Ved styrke der er 3 mindst gange højere end modstanderen kan et slag afvæbne denne.
D.v.s. normalt kun gobliner der afvæbnes af orker og drager.
Indført som skrevet under foreslag.
• Alkymi: Styrke drik.
Fordobling af styrke i 10 minutter.
• Runesmedning af rustning: Sløve våben.
Skarpe våben der rammer den runesmedede rustningsdel bliver sløv og giver derfor efterfølgende 2 KP mindre skade, dog kun ned til 1 KP skade. Våbenet skal herefter slibes af en smed førend det kan benyttes som normalt igen - d.v.s. det slibes ikke til den normale ekstra skarpe hvis sløv.
1 Essens, 1 Krystal, 1 Svovl
• Grapling / våbenbrydning.
Hvis det er muligt at gribe modstanderens våben uden at skære sig vil dette være tilladt, og hvis det kan gøres forsvarligt kan det så drejes ud af hånden på modstanderen. E.v.t. lige ledes vil det tillades at gribe modstanderens hånd for at hindre et angreb.
• Styrke 12 : Bræk knogle
(Ikke i kamp) Du kan brække din modstanders arm, ben, ribben, finger uden den helt store indsats. Denne skal herefter spille på den lidte skade resten af spillet, eller indtil det er afhjulpet af f.eks. knogle eliksir eller ... genoplivning.




- Jens
• Foréningskassérer
• Spilmester
Liste over karakterer
Gå til sidens top

Lau Ewertsen
Næstformand

Denmark
40 Poster

Skrevet  - 16/01/2018 :  18:50:09  Vis profil  Besvar med citat
• Runesmedning af Våben: Magisk Krøbling/Forsegling
Den gøre bare udnyttelse af den samme evne som Gorgorèn er kendt for ved dens bid, hvor den tvinger en magi udøver som bliver ramt af et våben med denne rune, til at kun bruge lavt niveauet magi, niveau 1, eller måske endda slukker helt for deres magiske potentiale for kort stund, 10 minutter.
Denne rune ville derimod have en ændrede effekt mod magiske væsner, ligesom Gorgorên, som med elementaler hvor deres liv bliver halveret når de bliver ramt.
Til sidst ville et våben med denne rune også midlertidigt fjerne den magiske effect det kunne være i genstande, inkluderet andre rune smedet våben og rustning.
Gå til sidens top

Lau Ewertsen
Næstformand

Denmark
40 Poster

Skrevet  - 19/01/2018 :  00:27:15  Vis profil  Besvar med citat
Til snakken omkring en magi beskyttende rune, som jeg nævnte i en af mine tideligere forslag
Hvis en magi der gør skade bliver brugt mod en der har en stykke rustning med sådan en rune på, hvis den er stærk nok, ville den så kunne blokerer eller dæmpe skaden lige meget hvor den er på kroppen, eller hvis man har sen side på armen, som på en arm beskytter eller metal handske, også bare "parerer" med dem, altå holde den hvor kasteren peger.
Men det bringer så også op hvordan den vil regere på miljø skade magier, som flammehav.
Det kunne så også være at runen kun beskytter en del af ens krops point, så mange som den eller de dele med runen/runerne giver ekstra af, og går at den mængde liv kan ikke fjernes med magi.
Min personlig mening ville være at på magi der påvirker spilleren direkte, at peger eller kaster, skal kunne blokeres hvis runen holdes mellem kasteren og målet, hvis den er stærk nok lavet. Men hvis magien er som flammehav, som vil den ikke beskytte, der skaden rammer de dele der ikke er magi beskyttet, ved der der altid vil være en lille del.
Det kunne selvfølgelig også være at hvis man fik en til at have fuldplade rusting og rune smedet hver en del med denne rune, så kunne man gøre dem fuldstændig magi immune, som en bonus, men kun når sættet er fuldendt.
Gå til sidens top

Stefan Gregersen
Junior Member

Denmark
156 Poster

Skrevet  - 30/01/2018 :  20:35:41  Vis profil  Besvar med citat
Forslag til Ritualist unikke rune / runer:
Weapon:
Fear on Hit - 5 sec fear on target - 30 sec CD or single use

Armour:
Runic protection - Nullify next damage dealing attack or Poisoning


Accessory:
Rune of Life - Allows wearer to resurrect after 5 min & the accessory can not be stolen or removed from the corpse

Andet:
Direkte sjælegang + sjæjebinding på alt udstyr
Immunitet overfor sygdomme og gift
Gå til sidens top

Jens Jakobsen
Spilmester og kasserer

Denmark
1045 Poster

Skrevet  - 01/04/2018 :  02:08:56  Vis profil  Besvar med citat
Forslag fra Lau:
Smed, stormester : forbedret slib klinge, forbedret forstærk rustning.
Gå til sidens top

Lau Ewertsen
Næstformand

Denmark
40 Poster

Skrevet  - 25/07/2018 :  00:20:59  Vis profil  Besvar med citat
Den har sådan set allerede været her, men her er lidt forklaring på hvordan det ville virke, før nørdenes skyld ;P

Dog så er dette ikke så meget en opgradering af våben og rustning, som en konstruktion eller rekonstruktion af det som ville være permanent, som i det vare over flere spil, indtil det bliver ædelagt.Det ville så være dyrt i produktion, altså koste mange og forskelige ressourcer.

Damascering/damasksusstål:
For dem der ikke kender dette, så er det en bestemt form for historisk stål tabt til tiden. Stålet havde en lettere legendarisk status for deres sejhed og evne til ikke at splinter i kamp.

Teknikikke der blev brugt til at lave disse sværd vides ikke meget om, men den indeholdte plantemateriale, derfor skulle vi så have urter eller/og træ blive brugt under strøningen af stålbaren, eller når den skal bankes ud efter at havde været varmet om også havde plantematairlet "blandet" ind der.

I spil ville det kun være højt niveau smede der kan lærer denne teknik, og der udover vil den i spil gøre at våbnet holder sin skarphed længere tid, som i den ikke ødelægges nemt og skade måske +1 eller +2 mere.

Krystal metal
Dette har ikke nogen historie, men går bare ud efter princippet om at stål er længeret jern med karbon i det, og at man forbedre det krystal skelet karbonatet danner i stålet med at under støbningen af stålbaren, eller når metallet er varmet om, blander salt og/eller krystaller ind.

Teknikken ville ligge på mester niveau, og gøre at metallet bliver langt mere holdbart mod naturens kræfter og kan ikke ruste eller ødelægges så nemt, som i det kræver mere magi eller flere kræfter. Alt i alt, så ville dette våben holde til at en utrolig stor kræft ødelægger det, eller man gå i sjælegang.
Gå til sidens top

Christian Skov
Bestyrelsesmedlem

Denmark
32 Poster

Skrevet  - 31/07/2018 :  14:07:52  Vis profil  Besvar med citat
Satra tilbedelser.

De gyldne:
for dem som tilbeder den gyldne del.
for at udligne hvor meget de kan indskaffe.

Lønningsdag.
fjerner evnen til at blive svend i et hverv.

Guldgraver.
fjerner evnen til at blive lærling i et hverv.

De arbejdende:
for dem som tilbeder den arbejdene del.

God arbejds morale.
giver 50% ekstra på et indbringende hverv. (tilfældigt)

Satras arbejds morale.
giver 50% ekstra på alle indbringende hverv.

Christian Skov
Gå til sidens top

Jens Jakobsen
Spilmester og kasserer

Denmark
1045 Poster

Skrevet  - 26/09/2018 :  19:12:16  Vis profil  Besvar med citat
For at give større enticement til at benytte runeristning, er der et foreslag om at tillade længere holdbarhed af runerne. D.v.s. over flere spil, men de vil stadig skulle ophøre ved døden.
Foreslaget går endvidere på at dette vil kræve at bæreren af runen har mindst 1 niveau af trolddom.
In-game forklaringen er så at den svage trolddom der er lagret i runen, vil kunne suppleres af bæreren.
At låse op for denne powerup, vil koste ét udvidet potentiale, per ekstra spil.
Foreslået af Stefan 24/9/2018
Jeg synes selv dette er et godt foreslag.
Gå til sidens top

Lau Ewertsen
Næstformand

Denmark
40 Poster

Skrevet  - 04/10/2018 :  18:26:12  Vis profil  Besvar med citat
En ny form for magi der tilhænger ritual familien, men for det meste minder om de andre magi områder vi har.

Det kaldes blodmagi.

Ideen er at når udøveren skal bruge en af formularende inden for blodmagi emnet, så skal de bruge blod til det, enten fra sig selv eller en anden kilde, for eksempel en beholder. Bruge sit eget blod betyder man gør skade på sig selv, og kan slå sig selv ihjel på den måde. Blodmagi har den fordel at dens formulere er som-regel korter end andre, og af det er svært at forsvare mod.

Nogle racer vil være nødt til at bruge beholder metoden, eller andre måder, for at kunne udfører blodmagi. Disse racer ville være elementler, drager og vampyrer.

Vampyrers situation med blodmagi ville være ret speciel. I stedet for at bruge deres egen KP/blod, så bliver de nøde til at bruge beholdere med blod, eller deres blod point. Hvis en vampyr forsøger at bruge blod magi mens den ikke har nogle, "dør" den og det koster et livs point.

Blodmagi ville dog tilbyde andre måder at anskaffe sig det blod man skal bruge til magien, dog de ligger på mester og stormester niveauet og koster ikke blod at udfører.
  • Den første alternative måde af ved fysisk kontakt. Hånd på huden, uden handske. Så kan man sige formularen til at dræne blod fra ofret og så sige formularen man vil brugen blodet til lige bagefter, og vil dermed dræne den nødvendige KP fra ofret til at udfører formularen, i stedet for fra udøveren. Hvis ofret ikke har nok KP tilbage til formularen, vil den fejle og ofret ville dø.

  • Den anden alternative er storset det samme som den første, bare det kan gøres på afstand.


Hvis "blod dræn" bruges på en vampyr, ville det tage dens blodpoint i stedet, et blod point er som regel nok til en formular, og hvis vampyren ikke har noget blod point der kan tappes af, så koster det et livs point og den besvimer.

At få drænet ens blod af blod dræn, er smertefuldt og ville have en effekt af svimmelhed og søsyge på ofret, dog så desto højere man er i blod magi niveauerne, desto bedre kan man håndtere blod manglen.

Blod magi ville have en håndful formular, som vil havde et antal ladninger, ligesom almindelig magi. Blod dræn med fysisk kontakt har dog ikke, men begge blod dræn har en nedkøling før de kan bruges igen.

Nogle af de formular jeg havde tænkt der kunne være i blod magi, som alle skal gå efter blodet, er:
  • Hjertestop. Denne magi er hvad dens navn giver den til at være. Et øjeblikkeligt magi der stopper hjertet på ofret. Det kan dog startes igen med følgende metoder. En læge der udfører hjerte message, en opfinder med en hjertestarter, en healer eller en elektrisere magiudøver.
  • Kogende blod. Denne magi er ligesom smerte, men hvor den bare også kan skade hvis udøveren bliver ved med at holde magien igang, typisk på samme måde som smerte magien.
  • Blodspid. Blodet ville størkne i offeret og begunder at spid ud gennem ens hud, og gør stor smerte og skade.
  • Koagulation. Blodet størkner og ofret kan ikke bevæge sig, og kan hvis det bliver brugt i længere tid, kvæle og dræbe et ofre.
  • Og mange andre, dette var bare nogle ideer, men ideen er at det skal gå efter at ramme blodet i en modstander, eller ven hvis man skal forsøge at stoppe en forblødning
Gå til sidens top

Lau Ewertsen
Næstformand

Denmark
40 Poster

Skrevet  - 13/10/2018 :  17:42:09  Vis profil  Besvar med citat
Identificere artefakt:

Niveau 1: Kan "føle" om den ting man holder i hånden er et artefakt eller ej.
Niveau 2: Kan føle sig til artefakters positive effekter ved berøring.
Niveau 3: Kan føle sig til artefakters negative effekter ved berøring.
Gå til sidens top

Lau Ewertsen
Næstformand

Denmark
40 Poster

Skrevet  - 28/10/2018 :  01:23:59  Vis profil  Besvar med citat
Nye runer

En rune der beskytte mod gnist effekten, vil stadig tage skade fra ild.
En rune der beskytte mod frys effekten.
Bare generelade runer der beskytter brugeren mod effekter der rammer brugeren som kan vare over længere tid.
Gå til sidens top

Lau Ewertsen
Næstformand

Denmark
40 Poster

Skrevet  - 16/05/2019 :  20:35:49  Vis profil  Besvar med citat
Evne til vampyrer der trænges op i en krog: Blod Teleport.

Kræver mindst 5 BP, bruger alle BP og skader vampyren 5 KP. Ingen rite behøves.

En eksplosion af blod tager vampyrens sted og dækker alle omkring vampyren i blod. Vampyren ville så blive teleporet væk der fra som teleport fungere.
Gå til sidens top

Christian Skov
Bestyrelsesmedlem

Denmark
32 Poster

Skrevet  - 03/06/2019 :  21:45:22  Vis profil  Besvar med citat
Fjern Kroen.

Jeg ved godt at vi alle er glade for kroen og den giver nogle unikke ting og effekter til spillet men, mange af os (inklusiv migselv) sidder i kroen alt for meget og vi bruger alt vores tid derinde.

D.1/6/2019 så jeg at vi alle var meget mere aktive i spillet og mange flere af børne havde en meget bedre tid og havde det sjovere end de plejer at have.

Jeg håber at i er enige med hvad jeg forslår, for jeg tror at det her er en god måde at ind skaffe flere børn til spillet.

Christian Skov
Gå til sidens top

Christian Skov
Bestyrelsesmedlem

Denmark
32 Poster

Skrevet  - 03/06/2019 :  21:52:19  Vis profil  Besvar med citat
Ny bonus til mennesker.

Mennesker er ikke de bedste til nogle ting så de kan for det meste kun blive bedre ved udvidet potentiale, så her er min ide.

Ny menneske evne: "Lære nemme".
Mennesker kan nu få udvidet deres potentiale for kun 5EP, men de kan dog kun udvide en evnes potentiale 2 gange (så de ikke bliver for stærke).

Christian Skov
Gå til sidens top

Lau Ewertsen
Næstformand

Denmark
40 Poster

Skrevet  - 10/07/2019 :  17:28:17  Vis profil  Besvar med citat
Ide til en ny magi/tilbedelse. Ikke helt sikker hvor den høre til, men her er hvad jeg ville kalde den. "Arkanisk knuse greb"

Den vil have flere stager.

Niveau 1: Arkanisk greb: 15 ord.
Afstand, 5 meter. Immobilisere målet så længe man holde "grebet" på dem. Kan afbrydes af kasteren stopper grebet eller bliver angrebet/skadet.

Niveau 2: Arkanisk knuse greb: 30 ord.
Afstand, 5 meter. Immobilisere målet så længe man holde "grebet" på dem. Udfører 1 KP stumpvåben skade og 3 UP skade per sekund, meget smertefuldt. Ofret vil besvime efter et minut af dette.
Kan afbrydes af kasteren stopper grebet eller bliver angrebet/skadet.
Gå til sidens top

Lau Ewertsen
Næstformand

Denmark
40 Poster

Skrevet  - 28/10/2019 :  22:56:29  Vis profil  Besvar med citat
Bare så den ikke bliver glemt

Scrolls

Jens og jeg ved havd det er.
Gå til sidens top

Jens Jakobsen
Spilmester og kasserer

Denmark
1045 Poster

Skrevet  - 20/06/2020 :  17:35:30  Vis profil  Besvar med citat
Reglændring der vil kræve omkodning af karaktér ark m.m.:
1) Spillere vil skulle udvise kontrol over våben førend de må benytte dem - dette aktiveres af spilmester for en given spiller.
2) Spillerens karaktérer vil kunne benytte samtlige våben som spilleren er tilladt at anvende (med evt. kampagne begrænsninger)
- Godkendes en spiller til at benytte f.eks. stav-våben eller bue, vil dette automatisk tildeles som niveau 1 på spillerens karaktér ark.
3) Karaktérene kan stige i niveau i våben typerne som nu.
Gå til sidens top
 Emne Næste emne  
 Nyt emne  Besvar emnet
 Printer venlig
Spring til:
Sleipnir rollespil © 2012-2022 Sleipnir Go To Top Of Page